18. august 2018

☆ Ukens art quilt: "Morning has broken"

  ☆ Ukens art quilt - et lite tilbakeblikk



Noen sanger har fulgt meg siden jeg en gang på 70-tallet hørte dem for første gang. "Morning has broken", som vel er mest kjent slik Cat Stevens synger den, er en slik sang.
Jeg har sydd en liten art quilt inspirert av denne sangen. Her kan du lese mer om den.



Morning has broken, like the first morning,
blackbird has spoken, like the first bird.
Praise for the singing, praise for the morning,
praise for the springing, fresh from the word.

Sweet the rain's new fall, sunlit from heaven,
like the first dewfall, on the first grass.
Praise for the sweetness of the wet garden,
sprung in completeness where His feet pass.

Mine is the sunlight, mine is the morning,
born of the one light Eden saw play.
Praise with elation, praise every morning,
God's recreation of the new day.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar