30. august 2018

Et nytt kintsugi-hjerte


Den som har fulgt med på hva jeg holder på med, vet at jeg er veldig begeistret for den japanske kunstformen Kintsugi.
Kintsugi - eller kintsukuroi - betyr "å reparere med gull".  Jeg har skrevet en del om selve kunstformen og om mine tanker rundt den før. Her kan du lese mer og se alle kintsugi-art quiltene jeg har sydd.

Det er ikke ofte jeg bruker den samme ideen om igjen, men slik ble det altså denne gangen.
Jeg har nemlig sydd et kintsugi-hjerte før også, og nå som den gangen har jeg latt meg inspirere av noen gode ord i Bibelen:
"Han leger dem som har et knust hjerte, og forbinder sårene deres." (Sal 147,3)

Dette lille hjertebildet er firkantet, 28x28 cm.
Hjertet er satt sammen av stoffbiter i rødt og lilla. Jeg har frihåndsquiltet over hjertet og bakgrunnen. Etterpå har jeg sydd alle gullstingene for hånd med moulinégarn.

"Han leger dem som har et knust hjerte II" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Han leger dem som har et knust hjerte II





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar