25. desember 2020

Juleløpere

  


Jeg har ikke sydd så veldig mye til jul i år, så dette blir den eneste julegaveavsløringen denne gangen.

Jeg sydde tre løpere, ganske så enkle greier av firkanter. Enkle, men jeg blir frustrert av hjørner som skal møte hjørner og sømmer som må være heeeelt rette.
Altså, jeg har ingenting i mot rette sømmer, men det blir mye pirk med lappeteknikk og jeg fikk atter en gang konstatert at den typen pirk er ikke min greie. At det er mye pirk i art quilting også, er sant. Men det er annerledes og jeg har tross alt full kunstnerisk frihet.

Den kunstneriske friheten fikk jeg bruk for her også. Juletrærne er nokså fritt plassert og frihåndsapplikert.
Og her skal jeg innrømme noe: flere av trærne brukte jeg til å skjule noen unøyaktigheter. Det var disse hjørnene da... Det trengtes strategisk plassering av applikasjoner både her og der. Men det er det ingen som vet. (Bare du...)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar