9. juli 2014

"Morning has broken"

Jeg har alltid vært en stor fan av Cat Stevens.
Og av sangene hans, er "Morning has broken" en av dem jeg liker aller best.
Det vil si: selve melodien baserer seg på en skotsk-gælisk folketone, teksten ble skrevet av Eleanor Farjeon i 1931.

Cat Stevens gjorde sangen kjent, da han tok sin versjon av den med på albumet "Teaser and the Firecat" i 1971.



Morning has broken, like the first morning,
blackbird has spoken, like the first bird.
Praise for the singing, praise for the morning,
praise for the springing, fresh from the word.

Sweet the rain's new fall, sunlit from heaven,
like the first dewfall, on the first grass.
Praise for the sweetness of the wet garden,
sprung in completeness where His feet pass.

Mine is the sunlight, mine is the morning,
born of the one light Eden saw play.
Praise with elation, praise every morning,
God's recreation of the new day.

Sangen finnes også på både norsk og engelsk i Norsk salmebok (2013), nr. 801.

Og her er altså min "Morning has broken" (høyde 39x bredde 32cm).
Bildet kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

"Morning has broken"



2 kommentarer:

  1. Vakkert !
    Tekst og bilde går hand i hand :)

    Gode sommardagar frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord! Dette er en sang som står mitt hjerte nær :)

      Slett