25. august 2021

Nålebok

 


Jeg er nokså rotete av meg, men gjør stadig nye forsøk på å organisere saker og ting bedre.
Da jeg for noen år siden endelig kunne ta i bruk mitt eget syrom, bestemte jeg meg for at jeg alltid skulle rydde bort alt jeg hadde tatt fram i løpet av ett prosjekt før jeg kunne begynne på noe nytt.
Og denne planen/regelen følger jeg faktisk alltid.

Dette har jeg altså fått til på syrommet, men jeg har ikke klart å ta de samme prinsippene med meg til stuen, der jeg sitter når jeg syr for hånd.
Etter at jeg igjen mistet synålen som jeg hadde lagt på bordet midt oppi alt mulig annet, fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe for å få orden i sysakene (!) også her.
En nålepute har ikke fungert så bra som jeg kunne tenkt meg. Men så kom jeg på noe så "gammeldags" som en nålebok og fant ut at det måtte jo være løsningen for frittflytende nåler på sofabordet.

Utgangspunktet ble en bit dongeristoff og noen snirkler som jeg klippet ut til en art quilt - men som jeg aldri brukte.

Etter å ha frihåndsapplikert de oransje snirklene på stoffet med maskinen, brukte jeg rester av moulinégarn og gulltråd til å håndsy enkle sting mellom snirklene.

Foret til boken er en liten bit bomullsstoff. Til sidene brukte jeg hobbyfilt som jeg vet at jeg kjøpte til adventskalender til sønn nr.2 i 1991. Det blåe bendelbåndet fant jeg også i sy-stasjen min og også knappene lå der og bare ventet på å bli tatt i bruk.

Enkelt å lage og allerede nå vet jeg at nåleboken er praktisk i bruk.
Størrelse på utbrettet bok er 13x22cm, hvilket er veldig tilfeldig, men også helt greit.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar