21. august 2020

Enda en ansiktsmaske

        

Jeg leste at denne ansiktsmasken er kåret til den beste i en eller annen sammenheng. Jeg har sett denne typen i flere varianter, men har tenkt at den ser så komplisert ut at jeg ikke gidder å prøve.
Men nå prøvde jeg og fikk en gledelig overraskelse. Av de tre modellene jeg har testet ut, var denne den greieste å sy, faktisk! Her finner du de to andre.

Gratis nedlastbart mønster er på denne nettsiden. Her finner du alle størrelser, både for voksne og barn.
Og her finner du filmsnutten som viser hvordan alt skal gjøres.

Denne modellen sitter veldig godt på ansiktet, uten noen metallklemmer av noe slag på nesen. Jeg sydde masken i damestørrelse, neste gang velger jeg nok den minste av herrestørrelsene.

Siden mønsteret er å finne på bloggen "Japanese Sewing Books", passet det ekstra bra å bruke et stoff med japanske tegn på. Stoffet har min sønn nr.2 tatt med seg fra Japan til sin sygale mamma. Her har jeg brukt et annet stoff derfra.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar