22. juli 2020

Toalettmappe / sminkepung / gavepose



Det er av og til veldig greit å ta en bitteliten pause fra tekstilkunsten og bruke symaskinen til noe annet. Som til å sy en liten bursdagsgave, for eksempel 🎁

Jeg har altså sydd en toalettmappe eller kanskje en sminkepung. I den opprinnelige oppskriften kalles den en gavepose.
En slik en sydde jeg i fjor også og gjorde alt nå stort sett som jeg gjorde da. Men denne gangen hadde jeg strikk i huset 👍 Stifter til hjørnene har jeg derimot fortsatt ikke, men jeg har en anselig mengden miniknapper, så jeg brukte fire slike til hjørnene - i år som i fjor. Og jeg synes at de faktisk er veldig søte og absolutt egnet til sin bruk her.



Stoffet jeg har brukt har jeg hatt liggende i flere år. Det var en av sønnene mine på sitt besøk i Japan, som tok en tur innom en stoffbutikk for å glede sin mor med noen unike stoffer. 
Nå hadde jeg endelig en god anledning til å ta det i bruk.


  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar