15. juni 2020

Spisebrikker



Dagen før jeg skulle ha en middagsgjest hos meg, fant jeg ut at jeg trengte nye spisebrikker til verandabordet.
Det var opplagt at jeg ikke kunne bli ferdig med alle seks da. Så jeg gjorde meg ferdig med de to jeg trengte og resten etterpå.


Jeg drev med testing av farging av stoff med en helt spesiell teknikk for noen år siden. Noe av det ble veldig fint og jeg sydde en liten veske av det. Her kan du lese om den.
Og noe ble mindre fint, syntes jeg. Så stoffet har ligget ubrukt i hyllen i påvente av et passende formål.

Da jeg nå begynte å se etter stoff til spisebrikkene, så jeg disse stoffbitene i ymse farger og bestemte meg for å bruke dem. 
Metoden var enkel. Jeg delte først ett av stoffene i seks biter, tok mål, delte enda et stoff i seks og fikk også bruk for en liten lapp slik at brikkene fikk en ok størrelse.


Jeg liker å overraske meg selv med merkelig kombinasjoner. Og jeg kan vel ikke si annet enn at her er det plenty av veldig merkelige farger satt sammen. Men på en eller måte blir det merkelige til noe veldig fint her og jeg er kjempe fornøyd med disse fargesprakende spisebrikkene.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar