4. juli 2016

Quiltet veske av håndmalt stoff




I forrige blogginnlegg fortalte jeg om mitt stoffargingsprosjekt - eller egentlig var det  vel stoffmaling det dreide seg om.
De siste dagene har gått til å sy en liten veske av det ene stoffet. Dette stoffet malte jeg spesielt med tanke på denne vesken. Det som ble til overs, kommer garantert til å bli brukt til andre art quilt prosjekter etter hvert.

Stoffet før quilting...
...og etter quilting

Vesken er ganske liten (26x15cm ), men det betyr ikke at det var lite arbeid med den. Selve monteringen var fort gjort, men frihåndsquilting tar sin tid = mange timer. Og det gikk også noen timer til festing av perler.
Bladene er laget av Angelina i fire forskjellige farger: blått, lilla, lysegrønt og sølv.

Jeg ville kalt vesken en aftenveske, men oppdaget at tiden atter en gang har gått forbi meg. Det nye "norske" navnet for en slik liten veske til festlige(aften)anledninger er clutch ... jajaja...

Det har vært utrolig vanskelig å få til bilder, som viser de rette fargen. Jeg har prøvd ute og inne, i skygge og sollys, men det var hele tiden noe som ikke stemte. Nå tror jeg at jeg har fått til et akseptabelt resultat ... bortsett fra bildet der jeg viser klaffen og baksiden samtidig.


Vesken forfra


Vesken bakfra


Bakfra, med åpen klaff
Nærbilde av litt av quiltingen, perler og Angelina-blad



2 kommentarer:

  1. Den ble kjempeflott.
    Blir så imponert over alt det
    flotte du lager :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei - og takk skal du ha for en hyggelig kommentar! :)

      Slett