6. juli 2016

... litt mer "mal-ditt-eget-quiltestoff"




Jajaja, jeg vet... dette begynner å ta helt av. Men jeg var bare nødt til å prøve meg litt mer som Zalo-kunstner.
Her kan du lese om mitt første stoffargingsforsøk, og om du har lyst til å prøve selv, finner du også en instruks i samme innlegget.
Her kan du se vesken jeg sydde av det ene stoffet jeg malte for noen dager siden.

Jeg hadde lyst til å prøve å få til litt sterkere farger denne gangen. Og det betyr i praksis, at jeg brukte  mindre vann da jeg blandet fargene.
Det ser kanskje litt rotete ut, men planen er ikke å bruke hele stoffet til ett enkelt bilde. Derfor har jeg laget til flere fargefelt som jeg kan bruke hver for seg ... eller hvem vet, kanskje kan dette likevel være en fantastisk bakgrunn tién fargesprakende art quilt!

Ute i sommersolen henger det altså to stoffer til tørk. Til høyre henger stoffet jeg har malt på. Stoffet til venstre er en hvit stoffbit, som har vært under det øverste stoffet gjennom hele prosessen. Det er noen skikkelig stilige områder der, som jeg garantert får bruk for i art quiltene mine. Følg med, følg med!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar