13. januar 2021

Å, disse fiolette morgentimer




En sommerlig art quilt på nysnø

 

Å, disse fiolette morgentimer
av Inger Hagerup

Å. disse fiolette morgentimer
når tiden ennå er en våken drøm
og gleden går i store, blanke stimer
igjennom sinnets klare understrøm.

Når jord og himmel er en gjennomsiktig
bekreftelse på dét at du er til,
og alt er godt og ingenting er viktig
unntagen noe skinnende du vil

med dette ufødte som hviler i deg
og rolig lengter etter å bli brukt,
som fugleungens vinger bærer i seg
sin sommerhimmel og sin himmelflukt.


🎕


Dette vakre diktet er skrevet av Inger Hagerup og er fra diktsamlingen "Strofe med vinden" (1958).

Jeg har sydd denne art quilten av et stoff med noen aldeles nydelige farger.
Stoffet har ventet på å bli brukt og jeg har ventet på en god ide.
Da jeg leste dette diktet, husket jeg straks at jeg hadde et passende stoff på syrommet.
Kanskje er det litt rart å bli inspirert av en sommerstemning akkurat nå, midt på vinteren. Eller kanskje er det nettopp på grunn av alle kuldegradene ute at jeg ville sy et sommerbilde.

Bunnen er en firkant som jeg har rammet inn med det samme stoffet.
Jeg har frihåndsquiltet med maskinen over hele bunnen.
Det er mye håndsøm på denne art quilten, både med ullbrodergarn, moulinégarn og perlegarn.
Og jeg har også festet en del perler på bildet.

Det har blitt mange timer med nål og tråd, både til broderiene og også til festing av perlene.

Størrelse:
44 1/2 x 44 1/2 cm.

"Å, disse fiolette morgentimer" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Her finner du "Sommerøya", en annen art quilt jeg har sydd til et dikt av Inger Hagerup.


Å, disse fiolette morgentimer



 

   






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar