18. januar 2021

To plant a garden is to believe in tomorrow

Det er mulig at jeg har gjentatt det til det kjedsommelige at jeg er medlem av den eneste internasjonale organisasjonen for art quiltere, nærmere bestemt SAQA.
SAQA organiserer en stor konferanse hvert år. På grunn av pandemien ble konferansen i fjor i hui og hast digital. Det blir den også i april i år. 
Det er selvsagt leit med en slik avlysning/omorganisering. Men samtidig får medlemmer som ikke har mulighet til å reise langt en helt ny mulighet til å delta. Som for eksempel jeg som hadde ingen planer om en Australia-tur i år ... Men vurderer selvsagt om jeg kanskje skal spandere en virtuell konferanse på meg selv.

I forbindelse med denne konferansen er det alltid en "Spotlight Auction". Dette er en så kalt "silent auction", som har foregått på konferansestedet. I år (som i fjor) skjer auksjonen på nettet. Auksjonens formål er enkelt og greit å samle inn midler til organisasjonen.

Inspirasjonen til denne lille art quilten fikk jeg fra Audrey Hepburn: 
"To plant a garden is to believe in tomorrow".
Bakgrunnen er en bit stoff jeg har farget selv. Jeg må bare innrømme at jeg ikke kan huske hvilken metode jeg brukte til fargingen - eller når jeg i det hele tatt farget den. 
Stråene har jeg frihåndsquiltet etter fri fantasi.
Og den frihåndsapplikerte valmuen er for så vidt også et produkt av fri fantasi etter at jeg hadde studert nøye noen bilder av valmuer.
Disse auksjonsbildene er små, 6x8", dvs. litt over 15cm x litt over 20 cm.

I dag har mitt valmuebilde startet den lange reisen mot Ohio. Forhåpentligvis rekker det fram i tide... 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar