19. januar 2020

Tekstilkunst til barnerommet



Jeg pleier å si at jeg ikke tar i mot spesielle bestillinger når det gjelder art quilting.
Men det finnes så klart ett unntak. Og det er kunst til barnerommet. Dette er art quilter der jeg kan la fantasien løpe løpsk - så lenge jeg blir gitt frie tøyler. Og det må jeg ha når det gjelder disse art quiltene også - det er jo fortsatt snakk om min kunstneriske prosess.
Bestillingen jeg nå har fått er: en art quilt med blomster  Slike bestillinger liker jeg!

Det er noe eget med å sy til barn. Jeg tar automatisk i bruk farger som jeg vanligvis ikke bruker. Og jeg får anledning til å frihåndsapplikere figurer av hjertens lyst. Det er jo noe av det morsomste jeg kan gjøre med symaskinen min 😄

Bildet øverst viser noen små smakebiter av art quilten jeg holder på å sy akkurat nå.
Bildene under er av art quilter jeg har sydd til mine barnebarn.
Her kan du lese om tusenbeinet.
Og her kan du lese om eventyrskogen.
Og snart kan du også lese om "blomster-bildet" ... bare jeg blir ferdig med det først.


Tusenbeinet

I eventyrskogen




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar