19. november 2019

Art Quilt Quarterly: Art Quilts in Norway





Det skjer overraskende ting i min art-quilt-verden for tiden.
Akkurat nå holder jeg på å skrive om min kunst for et amerikansk blad som heter "Art Quilting Studio", etter å ha blitt spesielt invitert til å gjøre det.
Mens jeg i går var i gang med å skrive den ovenfornevnte artikkelen, kom posten med bladet "Art Quilt Quaterly", gitt ut av organisasjonen vår, SAQA.


Hjertet hoppet et ekstra slag da jeg så "Art quilts in Norway" på forsiden. I sommer fikk jeg en henvendelse med spørsmål om jeg ville være med i denne artikkelen som presenterer de få av oss som holder på med denne formen for tekstilkunst her i landet.
Klart jeg ville! Og for en ære!
Jeg har ikke visst når bladet med artikkelen skulle komme ut, så overraskelsen var total i går 😍

Det var hyggelig å finne navnet mitt blant de som er presentert.
Og ekstra stas var det å se at bildet av en av mine art quilter, "Å leve",  kom med i bladet. Ikke alle som er nevnt i artikkelen fikk det.


Og nå... tilbake til mine 800 ord på engelsk om symaskinpoesi generelt og om en bestemt teknikk spesielt. 
Hvem skulle trodd at noe sånt som dette kunne skje 😄

HER kan du lese mer om art quilten "Å leve".

Og HER kan du lese et blogginnlegg fra i fjor der jeg forteller om de forskjellige art quilt blader som finnes.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar