8. mai 2019

Å leve


Det enkleste er som kjent ofte også det beste.
Når det gjelder dikt, så er jeg aller mest glad i de korteste og "enkleste" av dem. Slike dikt, der lyrikeren klarer å gi uttrykk for noe stort med ganske få, kompakte ord pleier også å være de som oftest treffer en nerve hos meg.

Arne Ruset sitt dikt "Å leve" er et slikt ett. Jeg leser mye håp og "lys i mørket" i disse få linjene.
At art quilten min ble absolutt ikke av det minimalistiske slaget er en annen sak. Jeg så og hørte for meg et litt vilt, begeistret orgelbrus da jeg leste diktet - og art quilten måtte bli deretter.

Men først selve diktet:




Art quiltens bunn er bygget opp av et mørkeblått stoff med tre firkanter i svart.

Som jeg nevnte tidligere, fikk orgel-spillingen meg til å se noen fargerike vibrasjoner. Derfor vokser det i midten av bildet fram en bølge av... ja, hva? Glede, håp, mot...

Denne art quilten er full av små detaljer. Mange blomster, både roser, valmuer og andre, blader, små engler, farger, bevegelse. Alt dette har jeg frihåndsapplikert på bildet.
Områdene rundt er frihåndsquiltet med lilla tråd.

Bildets størrelse er høyde 53,5 cm og bredde 52 cm.

"Å leve" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.


"Å leve"

  


  

  



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar