18. juli 2018

☆ Ukens art quilt: "Løvetannens bønn"

☆ Ukens art quilt - et lite tilbakeblikk

Løvetannens bønn 1



I disse ekstremt solrike tider - i alle fall her jeg bor - tenkte jeg å vise fram en sommerlig art quilt.
Eller egentlig ikke bare én, men til sammen fire art quilter over samme tema, "Løvetannens bønn".

Meningen var å sy ett bilde til dette diktet av Harald Sverdrup. Men jeg ble veldig betatt av løvetannene og klarte ikke å slutte!
"Løvetannens bønn 1" og "Løvetannens bønn 2" kan du lese om her.
"Løvetannens bønn 2" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Løvetannens bønn 2

Litt senere skulle jeg sy en art quilt i 60-års gave til en lærer, og syntes dette diktet passet bra til anledningen. Og siden jeg først var i gang og trengte i tillegg enda en gave å gi bort, sydde jeg et lite bilde med en løvetann på. Og da var jeg egentlig ganske fornøyd med løvetann-produksjonen og har ingen planer om å sy flere med det første.
Disse to bildene kan du lese om her.



2 kommentarer:

  1. Så flittig du er med symaskinen! Nydelige bilder. Det er ikke så ofte jeg sitter ved symaskinen, men jeg liker å sy. Det går helst i noe til barnebarna mine. Får dessverre så vondt i ryggen av å sitte ved maskinen, kanskje jeg må finne meg en ny stol...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg sitter ved symaskinen så å si daglig, men det er vel ingen overraskelse :)

      Slett