8. juli 2018

Gode sommerdager i Göteborg


Göteborg er et fast reisemål for meg i og med mine to barnebarn befinner seg der.
I sommer har jeg vært så heldig at jeg har tilbragt godt og vel en sammenhengende uke med dem 💙💙 Først noen dager hos meg på Hamar og etterpå flere dager hjemme hos dem.

Denne gangen hadde jeg med meg tips fra svenske art quiltere om butikker jeg burde besøke.
En av butikkene fikk jeg ikke sjekket opp pga spesielle åpningstider. Men det blir flere turer til Göteborg så eller annen gang kommer jeg nok til å stikke innom Canvas.

Så til de butikkene jeg faktisk besøkte.

Knapp-Carlsson
Kyrkogatan 34





Første stopp var den over hundre år gamle butikken Knapp-Carlsson
Knapp-Carlsson holder til sentralt i Göteborg og er en liten perle av en butikk med original innredning og uante mengder med knapper, bånd, tråd og annet sytilbehør.
Jeg skulle ikke ha noe spesielt (...men noe "måtte" jeg jo ha...) og kjøpte derfor bare en liten "forundringspose" for 30,- med båndrester, en trådsnelle og et rør med små glassperler. Bare perlene koster nok mer enn de kronene jeg ga for posen.
Om en ikke har tenkt å kjøpe noe, er det likevel fascinerende bare å se seg litt rundt og å ta inn atmosfæren.
Anbefales!

      

  

Det andre tipset jeg fikk, var selvsagt byens eneste quiltebutikk, Quiltstudion.
Butikken ligger ikke helt sentralt til, men er absolutt ikke umulig å finne.
Her ble besøket av det korteste slaget fordi vi hadde med oss en ett-åring som begynte å bli sliten og i tillegg skulle vi hente storebror fra barnehagen.
Men så mye fikk jeg med meg i løpet av mitt lille besøk at dette er en virkelig fin quiltebutikk! Den eneste i Göteborg - og jeg fikk høre av eieren at Stockholm faktisk ikke har en eneste en 😲
Jeg rasket med meg noen nødvendigheter (!) i form av batikkstoffer, lim og en quiltetråd til nedsatt pris, før ferden gikk videre.
Ikke tvil om at jeg skal hit flere ganger - og om du planlegger et besøk, er det lurt å sjekke åpningstidene først!

Quiltstudion
Danska vägen 84








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar