4. juli 2018

Strikkevesker


Jeg kjenner noen  - uten å nevne navn 😃 -  som har det med å komme med de "merkeligste" bestillinger til meg.
For litt siden kom det en slik bestilling igjen. Jeg måtte sjekke et par ganger om jeg hadde forstått riktig hva hun ville ha. Og det hadde jeg.
Bestillingen gikk ut på en slags gigant-versjon av en toalettmappe, størrelse 45x45 cm, med en hempe som en kan træ hånden igjennom. En strikkeveske, med andre ord, til en ivrig strikker som har strikketøyet med seg hvor enn hun går.
Etter å ha sydd hennes veske i gladfarger, fikk jeg enda en bestilling fra en annen strikkedame. Denne gangen skulle vesken være litt lavere og i fargeskala turkis/blått.
Siden jeg frihåndsquilter det meste jeg syr (!), ble det frihåndaquilting her også. Det blir noen timer ved symaskinen da... men det er jo det jeg elsker å holde på med, så "no worries".
Det som er så fint med slike åpne bestillinger, er at i tillegg til  at jeg får brukt opp diverse restestoffer, får jeg også brukt slike som jeg kjøpte før art quiltingen "tok meg", blant dem et aldeles nydelig blomsterstoff i knallfarger som bare har ventet og ventet... helt til nå!

Begge veskene har fått en praktisk karabinkrok i tillegg til hempen. Kan vel kanskje være greit å hekte strikkevesken til en ryggsekk for eksempel...? Eller en drikkeflaske til strikkevesken? Eller et garnnøste?
Hva vet vel jeg om hva slike strikkemennesker kan finne på 😅

Også denne gangen, som tidligere, brukte jeg denne instruksen til å sette sammen veskene.
Veldig enkel og grei måte å feste glidelåsen på!

Vesken til Eva, ca 45 x 45 cm.




 Vesken til Inger, ca 35 x 45 cm





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar