27. november 2017

Toalettmappe




Forrige uke fikk jeg en bestilling på en toalettmappe til en liten frøken, som ikke er ett år enda!
Vi ble enige om at jeg skulle bruke et dyre-stoff jeg har liggende. I tillegg kom det ett spesielt ønske: en applikert K-bokstav.

Egentlig sa jeg at jeg ikke rakk dette til jul.
Men... når jeg først får en slik bestilling, så begynner hodet mitt å jobbe med saken. Og det gikk som det pleier. Etter noen timer var jeg i gang med å frihåndsquilte over delene...

Det finnes mange mønstre og oppskrifter til toalettmapper. Jeg har en del bøker og blader med slike, men synes at mange av dem er så unødvendig plundrete.
På nettet fant jeg mange som virket enklere, og valget falt på denne beskrivelsen. Jeg likte spesielt godt måten å feste glidelåsen på. Ellers gjorde jeg noen egne tilpasninger... selvsagt.





Jammen hadde jeg et par elefant-knapper i riktig farge også...!



1 kommentar:

  1. Hei,Iina! Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Kjempeartig at du linker til din egen blogg, og toalettmappa ble helt super :) Jeg har dessverre vært dårlig til å oppdatere min egen blogg, men har et innlegg på lur fra et julemarked jeg nettopp deltok på. Ønsker deg lykke til med nye mapper og andre prosjekter, og håper du får ei fin førjulstid!
    Klem fra Liv Iren

    SvarSlett