2. desember 2015

Fortumlet og begeistret


Her er det stille for tiden.
En kunne jo fort trekke den slutningen, at jeg ikke driver med symaskinpoesi eller annen utagerende håndarbeidsvirksomhet.
Men det er feil!
Etter forrige innlegg, har jeg gjort masse, masse. En hel del julegaver, men dem kan jeg ikke snakke om her enda. Og en stor Art Quilt, som skal i en konkurranse, så den kan jeg heller ikke skrive om ... enda.

Ukens morsomste hendelse må være denne:
For en god stund siden ble jeg medlem av en Facebook-gruppe med det treffende navnet Art Quilts.
Gruppen er full av kjempedyktige folk, det har jeg skjønt for lengst.
Og derfor har jeg vært veldig i tvil om jeg i det hele tatt skulle tørre å legge ut bilde av noe jeg har sydd.
For et par dager siden var jeg så pass vågal, at jeg fant ut at det fikk bære eller briste. Jeg kunne jo alltids fjerne bildet, om min debut i gruppen skulle bli av det pinlige slaget.

Men alle tilbaketrekkingsplanene kunne skrinlegges like fort som bildet var på plass i gruppen.
Jeg er fortsatt noe fortumlet og ganske så overrasket over responsen.
Men først og fremst er jeg hoppende glad!
Jeg håpet på at noen skulle like bildet mitt. Og kanskje ville noen også skrive et par hyggelige ord til meg?
I to-tre dager kunne jeg formelig se hvordan "liksene" strømmet inn. Og kommentarene.
I dette øyeblikket har mitt lille bilde fått tommelen opp 758 ganger, og 105 har skrevet noen hyggelig ord til meg. Og innlegget mitt er delt 158 ganger.
Bildet er noe av det fineste jeg har laget, synes jeg... det var jo derfor "Blå salme" fikk æren av å være det første arbeidet jeg viste til andre art quiltere. Men at det gjør så stort inntrykk på så mange, det er en forunderlig, men gledelig overraskelse. Når det tas fram ord som "van Gogh", ja, da er det bare å hvine av fryd.

For en inspirasjons-boost dette har vært! Det tok ikke lange tiden før hodet mitt begynte å jobbe med planer til et nytt bilde. Jeg er i full sving nå - heldigvis er julegavene ferdige, alle sammen :)

Her kan du lese om "Blå salme", som bildet heter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar