9. desember 2015

Inspirert

Det er ikke til å stikke under stol at Facebook-opplevelsen som jeg skrev om i forrige innlegg, med så mange "likes" (pr. i dag har antallet steget til 771!), virket som en stor vitamininnsprøytning på meg.


Med andre ord har jeg oppholdt meg på syrommet i flere dager nå, bare avbrutt av en liten helgetur i forbindelse med barnebarnets dåp.

Når jeg først havner i prosessen med å skape en ny art quilt, er det stort sett bare det jeg holder på med. Og slik er det også nå.
Jeg har planlagt, skåret, klippet, festet bittesmå biter på bildet, og frihåndsquiltet i "noen" timer... og sånn har tiden gått.

Noen ganger blir jeg rett og slett veldig fornøyd med det jeg lager, mens jeg lager det.
Denne gangen har jeg nok gispet noen ganger av ren begeistring! Både på grunn av fargevalget, som er veldig "meg". Og på grunn av at jeg virkelig har fått til "speile seg i vannet-effekten".
Frihåndsquilting er gøy!



Men siden jeg stort sett har oppholdt meg tett inn til symaskinen den siste tiden, begynte det å se dårlig ut for julebaksten.
I går bestemte jeg meg for å gjøre litt annet også og laget pepperkakedeigen - og i dag har jeg bakt.
Og etterpå... da bar det av sted til syrommet igjen :)






1 kommentar:

  1. Spennende syprosjekt.
    Ja en må del bake litt til jul.
    Jeg skal bake litt gjærbakst i dag.
    Ønsker deg ei velsignet god førjulstid :)

    SvarSlett