19. desember 2015

Julekort med vintage juletrær



Et lite førjulspjatt fra meg :)

I år realiserte jeg en plan jeg har gått med i flere år, helt siden jeg på nettet et sted så hvordan "vintage christmas trees" kan brettes av papir.
Jeg kom på denne ideen allerede i november. Dermed begynte jeg klippingen og brettingen tidlig. Heldigvis... for da jeg skulle skrive julekort, fant jeg ut at jeg den gangen ikke gjorde kortene ferdig.

For noen år siden hadde det lokale biblioteket loppemarked, og der kjøpte jeg noen notehefter til nettopp slik bruk. (Skulle ønske jeg hadde kjøpt flere...).
En del av dem ble brukt til invitasjoner til familiens siste konfirmasjon.
Og resten gikk med nå.

HER kan du finne instruks til bretting. Dette er ikke siden jeg brukte (den finner jeg selvsagt ikke nå), men prinsippet er det samme.
Jeg har for lengst oppdaget at origami ikke er noe for meg. Og jeg må bare si at med disse trærne overgikk jeg meg selv innenfor papirbretting. Sitter mye heller og klipper og fester stoffbiter på bildene mine...
Men fine ble de...!





... og så var det juleprosjektet som jeg ikke ble ferdig med.
Kom så langt som til å male disse isoporkjeglene, men stoffbitene som skulle forvandle dem til quiltejuletrær mangler fortsatt.
Neste år... kanskje....





2 kommentarer:

  1. Flotte kort. Enkelt men samtidig ser det flott ut.
    Lnsker deg en god søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de ble faktisk veldig fine, synes jeg også :)

      Slett