7. august 2015

Quilteinspirasjoner i ferien




Mange har tatt turen til Hadeland Glassverk i sommer for å se Kaffe Fassett-utstillingen.
Endelig fikk også jeg anledning til det, og det var i siste liten - siste åpningsdag er 16.august.




Kaffe Fassett er nok kjent for de aller fleste håndarbeidsinteresserte. HER kan du lese mer om ham.
Og her er noen bilder jeg knipset på utstillingen:

  

 





Denne ideen har jeg veldig lyst til å overta...






Porsgrunds Porselænsfabrik har i forbindelse med utstillingen produsert kopper og skåler med Kaffe Fassetts mønstre og farger. 
Hadde jeg behov for en slik skål? Nei. Men kjøpte meg en allikevel :)



****************************



Jeg er som håndarbeidsentusiaster flest, og oppsøker gjerne håndarbeidsbutikker når jeg har anledning til det.
Quiltebutikker står mitt hjerte nærmest, og tett inntil E18 finnes det en butikk som jeg besøker når det lar seg gjøre. Det hender at vi suser rett forbi, men ikke denne gangen.

Butikken heter Quilteloftet, og ligger praktisk til på Brokelandsheia i Aust-Agder, rett ved siden av bla. en bensinstasjon.
Jeg trengte vel strengt tatt ingenting akkurat nå, men det er rart med det ... å gå tomhendt ut av en quiltebutikk er (nesten) ikke mulig. Så litt nytt quiltestoff og en quiltetrådsnelle ble med meg på turen videre - og plutselig ble ferien komplett :)

Ps. Denne butikken er nå nedlagt 😢




2 kommentarer:

  1. Spennende å se på slike utstillinger.
    Mye flott. Og den Quiltestua må jo være et
    yndet sted- elelr kanskje farlig- for en som
    er svak for stoffer. Har stoppet der noen ganger
    men aldri vært innom butikken.
    Ha en velsignet god uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kaffe Fassett-utstillingen var virkelig verdt et besøk!
      Neste gang du stopper på Brokelandsheia, bør du ta en tur innom Quilteloftet. Veldig bra utvalg av stoffer. Men farlig, ja, det er det :D

      Slett