31. juli 2015

Grillvotter - gjenbruk av gamle jeans






Jeg har tidligere sydd flere par med grillvotter av brukte jeans. Dette stoffet har vist seg å være ypperlig nettopp til grillvotter. Det er tykt og tar ikke skade av høye temperaturer. Og det er utvasket, hvilket gjør at det tåler å bli vasket så mye og så hardt som en bare vil.

Yngstebarnet skal snart flytte langt bort i forbindelse med studier, og hun oppdaget at hun eier hverken grytekluter eller grillvotter.
Dermed har mamma tilbragt dagen i dag ved symaskinen :)

Vottene er frihåndsquiltet.
En mer detaljert beskrivelse om grillvottene finner du i dette blogginnlegget fra i fjor.

Jeg føler at stoffet jeg har brukt til fôr, trenger en forklaring, for stoff med mexikanske hodeskaller er noe jeg aldri ville ha kjøpt selv.
Dette stoffet kom til meg fra en nettbutikk som en ekstra gave fordi jeg kjøpte varer til en viss sum. Det er jo mange nettbutikker som sender en ekstra meter til gode kunder. Noen ganger har jeg fått stoff som virkelig ikke har vært min greie.
Men jammen får en bruk for det meste. Datteren min syntes at dette stoffet passet bra til grillvottene. Dermed ble det brukt til fôret og det var også veldig enkelt å klippe ut noen hodeskaller til applikasjon, siden motivene er så tydelige.


Gjenbruk er gøy, og jeg har falt spesielt for gjenbruk av gamle jeans.
Her kan du lese om mine andre gjenbruksprosjekter:








2 kommentarer:

  1. Når det var hodeskaller på, så var de jo litt fine da.
    Om en kan si at hodeskaller er fine.
    Men jeg liker heller ikke hodeskaller på ting.
    Lurt å bruke dongribukser til grillvotter.
    Ha ei god helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nettopp... et stoff jeg aldri ville kjøpt. Men det er artig å finne bruk for slike "umulige" stoffer :)
      God helg til deg også!

      Slett