15. august 2015

Pannekake-quilt






Yngstebarnet mitt er 19 år i dag :)
Hipp hurra - en bedre datter kunne jeg ikke ønsket meg!


Siden hun nettopp har blitt student og hybelboer, har jeg i sommer sydd en liten art quilt til henne, med oppskrift på pannekakerøre. 
I dag har hun endelig åpnet pakken sin, og jeg kan nå avsløre hva som var inni den.

På bildet er hun 2 1/2 år, klar til barnehagens karneval.
Bakerdrakten sydde jeg av et gammelt laken til eldstemann - og siden vi hadde barn sammenhengende i samme barnehagen i 11 år, var denne karnevalsdrakten å se der i alle fall fire ganger, sannsynligvis et par ganger til :)
Slike bilder med pannekakeoppskrift, har jeg laget også til de to eldste i flokken. Nå fikk nr.4 sitt, da er det "bare" tredjemann som ikke har fått sin lille quilt.... enda.

Jeg har frihåndsquiltet over hele blomsterstoffet, men det kommer kanskje ikke så godt fram på bildene.
Bildet av den blide bakeren er overført på stoff med TAP som jeg så har festet på quilten med Steam-A-Seam
Den oransje batikken har jeg farget selv.



  





2 kommentarer:

  1. Et flott bilde. En nydelig jente på det bilde
    Så lurt å ha ei oppskrift og et bilde på sammen quilten.
    Det blir ekstra personlig
    Ha en god søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei - og takk for kommentar!
      Ja, disse quiltene har falt i smak (!) - og oppskriften vet jeg at de to eldste har satt pris på å ha lett tilgjengelig. Regner med at den yngste også vil få bruk for den etter hvert.
      God søndag til deg også :)

      Slett