18. august 2015

Nye små Art Quilter


Jeg er overmåte begeistret for min "nyoppdagelse", dvs. å sy små Art Quilt-bilder.
Så begeistret, at jeg har handlet inn enda flere ferdigmonterte lerreter.
Så begeistret, at annet syarbeid, som bare venter på å bli gjort, får vente litt til...

Det er ingen hemmelighet at jeg liker å sy bilder "med mening".
Denne gangen har jeg quiltet bilder med kors på, et motiv jeg er glad i og som jeg har brukt også tidligere. Flere korsbilder finner du her.

Disse bildene kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Lilla kors på blå, frihåndsquiltet bakgrunn.
Korset er laget av smale stoffbiter som jeg har frihåndsquiltet over.
Bildets størrelse er 12x18cm.
Lerretet er malt over med akrylmaling i gull.

Lilla kors





Mosaikk-korset er laget av bittesmå stoffbiter som er festet på et kors i gullstoff. Jeg har frihåndsquiltet over bitene, bakgrunnen er også frihåndsquiltet.
Jeg har selv farget stoffet som er brukt til bakgrunn.
Bildets størrelse er 12x18cm.
Lerretet er malt over med akrylmaling i gull.


Mosaikk-kors



5 kommentarer:

  1. Nydelige bilder.
    Ha ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk. Er veldig glad i å sy kors, men det er jo grenser for hvor mange slike bilder jeg kan produsere :)

      Slett
  2. Fantastisk å se bildene hos deg.
    Jeg har skrevet om korset som virker for meg.
    Har du lyst, - kan du lese det her, http://hjemveien.blogspot.no/2016/03/
    da skrev jeg: Jeg møtte veggen, - men hvor ble den av.

    Hilsen
    MinsteBror

    Fant deg via din gamle blogg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei - og takk for at du skriver her! Diktet ditt er både fint og godt å lese.

      Slett
    2. Takk for positiv tilbakemelding, - og jeg må titte mer hos deg :-)

      Det var en nær Gud opplevelse, som gjorde at jeg skrev:
      JEG MØTTE VEGGEN, - MEN HVOR BLE DEN AV.
      Var ikke et dikt, men slik jeg opplevde det, eller kanskje var det sterkere enn jeg klarte å beskrive.

      Slett