26. august 2015

En hjertelig art quilt





Dette bildet er laget akkurat som mine andre Art Quilter i miniatyrformat, og består av tre lag: bunnstoff, vatt og overside med motivet.
Bakgrunnsstoffet har jeg farget selv.

Jeg begynte med å frihåndsquilte over hele overflaten med et mønster som kalles Rockin.
Så var hjertets tur. Designen til dette hjertet kom jeg på da jeg laget bildet "La hjertet falle til ro".
Den samme ideen har jeg brukt også i en annen liten Art Quilt, "Hjertet".
Jeg må bare si at jeg er veldig fornøyd med akkurat denne ideen! Dermed bruker jeg den også nå - og dette blir helt sikkert ikke siste gang, nei :)

Lerretet er først malt over med mørkebrun akrylmaling.
Etterpå har jeg tatt et tynt lag med gullmaling over kantene.
Bildets størrelse er 10x10 cm.










2 kommentarer: