12. august 2015

... og enda flere Art Quilter i miniformat

Jeg er fortsatt noe hekta på miniquiltingen.
Det er en egen sjarm i å designe og sy noe i miniatyr. Og noe av sjarmen ligger kanskje i den røffe finishen. Vanligvis prøver jeg å få til en så "perfekt" avslutting som mulig på arbeidene mine, men her blir de skårne kantene rett og slett sikksakket over. Av og til fører dette til ikke helt linjalrette kanter - og det er det som er meningen også!

Alle disse små quiltene består av tre lag, bunnstoff, et lag av vatt og overside med frihåndsquilting og applikasjon.
Den lille Art Quilten er så festet på en ferdig montert lerret, som jeg har malt over med akrylmaling.

Bilder kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Blomsten
Det er sydd noen små røde glassperler midt på blomsten.
Et grønt bomullsbånd er festet til kanten.
Størrelse 12x18 cm
Blomsten




Finner du fuglen?
På dette bildet har jeg sydd mange små glassperler blant bladene.
Og ser du nøye etter, finner du en liten fugl med gullnebb oppi treet :)
En grønn kroklisse er festet til kanten.
Størrelse 12x18 cm

Finner du fuglen?


        
         





Café
Bildet er 10x10 cm stort.
Applikasjonen er laget av et bilde jeg først har overført på stoff.
Jeg har malt en stripe i gull langs kanten.




Chocolate
Bildet er 10x10 cm stort.
Applikasjonen er laget av et bilde jeg først har overført på stoff.
Jeg har malt en stripe i gull langs kanten.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar