30. desember 2021

Applikert og quiltet pekebok nr.3

Etter at jeg fikk mitt første barnebarn for seks år siden og mitt andre to år etterpå, merket jeg at det kunne være lurt å ha noen faste gaver til dem - og til alle kommende barnebarn.

Denne pekeboken er et eksempel på en slik gave. Jeg har bestemt at alle barnebarna får hver sin bok til sin første jul.
Og i år er jeg så heldig at jeg igjen har fått et nytt barnebarn, Solveig, født i april.

Disse bøkene er så morsomme å sy at jeg hver gang får problemer med å begrense meg. Men et sted går jo grensen for hvor mange sider en slik bok kan ha.
Jeg har hatt litt forskjellige ideer til bøkene jeg har sydd. Den første, til Julian, hadde noen aktivitetssider i seg.
I bok nummer to, til Lucas, hadde jeg tall og telling som gjennomgangstema.
Denne gangen ble jeg bare veldig ivrig på applikasjon, så det ble figurer av ymse slag på alle sidene.
Selvsagt er det faste innslaget, mitt eget art quilt hjerte, med i denne boken også.

  












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar