30. september 2019

Hyss ~~~ Inspirert av Rolf Jacobsen



Inspirasjonene til denne lille art quilten kommer fra Rolf Jacobsens dikt "Hyss" (fra Headlines, 1969).
Rolf Jacobsen beskriver ofte forholdet menneske - teknikk - natur. Det er sagt at "Hyss" er det fĂžrste norske diktet om naturvern.


Hvis du har lyst til Ä hÞre Rolf Jacobsen selv lese dette diktet, kan du gjÞre det pÄ Spotify.


SĂ„ til detaljer om art quilten "Hyss":

Det fÞrste jeg gjorde, var Ä male bunnstoffet. EtterpÄ har jeg dekket hele bunnen med smale stoffstrimler som jeg sÄ har frihÄndsquiltet over.
Det eneste stedet der selve bunnstoffet kommer ordentlig fram (i alle fall nesten), er de malte steinene i forgrunnen.
Dem har jeg ogsÄ frihÄndsquiltet over - og til slutt har jeg sydd hÄndsÞm over dem med moulinegarn.
De hvite "prikkene" er ogsÄ hÄndsydd. Til dem har jeg brukt et broderisting som kalles "fransk knute".

Bildets stĂžrrelse er
hĂžyde 32 cm
bredde 30 cm

"Hyss" kan kjĂžpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Rolf Jacobsen har inspirert meg ogsÄ fÞr:
"Guds hjerte"
"Vi merker ikke"



Hyss

   







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar