23. september 2019

Flekkene du ikke kan viske ut




Min Trygve Skaug-kaffekopp 💜

De siste årene er det mange av oss som har fått øynene og ørene opp for poeten, låtskriveren og artisten Trygve Skaug. De av oss som følger ham på sosiale medier vet at han poster stadig vekk nye dikt på Instagram og Facebook. Og av kommentarene er det lett å se at mange føler at hans ord treffer dem helt spesielt. Jeg innrømmer gjerne at jeg er blant dem som ofte tenker "ja..." etter å ha lest et av hans dikt eller hørt en av hans sanger.

Dette er den tredje gangen i år at jeg syr en art quilt til en tekst av Trygve Skaug.
Den første var til diktet "Hjerter slår også i vakuum", den andre til sangen "Spare en plass til meg".



"Flekkene du ikke kan viske ut" ble postet på Instagram 14.januar i år. Jeg følte at (også) disse ordene traff meg veldig.

Instagram 14.01.19

Mer om art quilten "Flekkene du ikke kan viske ut":
bunnstoffet har jeg farget selv med en teknikk som kalles ice dyeing. Trykk på linken om du vil se hva det er for noe. Jeg gjorde denne fargingen i vinter og brukte dermed snø istedenfor isbiter.

Etter å ha frihåndsquiltet over hele bunnen "vevde" jeg et nettverk av smale skråbånd oppå den. Etter dette gjorde jeg en ny omgang med frihåndsquilting.
Så var turen kommet for å sy håndsøm på en del av skråbåndene. I tillegg brukte jeg maskinen til å feste en gul pyntesnor oppå noen av skråbåndene.

Siste finish ble oransje knapper i en "kokong".

Størrelsen på "Flekkene du ikke kan viske ut" er
høyde 54 cm
bredde 38 cm

"Flekkene du ikke kan viske ut" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.


Flekkene du ikke kan viske ut

 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar