7. september 2019

Å henga hjarta sitt på ein rosebusk - inspirert av Alf A. Sæter



Alf A. Sæter har skrevet mye vakker lyrikk. Diktet som har truffet meg spesielt denne gangen er "Å henga hjarta sitt på ein rosebusk" fra diktsamlingen med samme navn (1990).
Og hvorfor ble jeg inspirert av nettopp dette diktet? Bare fordi jeg synes at det er så vakkert skrevet 💗
Noe med disse ordene satte altså art quilt-hjernen min i gang og da var det ikke noe annet å gjøre enn å begynne å sy...



Det første jeg gjorde etter å ha bygget opp og sydd sammen hele bunnen, var å frihåndsquilte over den.
Rosene, bladene, vannet, solen og seilbåtene er så frihåndsapplikerte oppå denne bunnen.
Jeg har sydd litt håndsøm på dette bildet i form av "franske knuter". Til disse har jeg brukt både bomulls- og silkegarn.
Og så var det hjertet... Det er vattert, sydd av en vakker batikk. Alle perlene er sydd fast til hjertet som jeg så har festet til selve bildet, alt dette med håndsøm.

Størrelsen på art quilten "Å henga hjarta sitt på ein rosebusk" er
høyde 55 1/2 cm
bredde 50 cm

"Å henga hjarta sitt på ein rosebusk" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Å henga hjarta sitt på ein rosebusk

 

  
"Franske knunter" på himmelen og i landskapet

  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar