24. oktober 2018

☆ Ukens art quilt: "Stjernene og det visne løv"


☆ Ukens art quilt - et lite tilbakeblikk





Aktiviteten på sy-fronten er akkurat nå litt laber, så jeg har ingen ny art quilt å vise fram.
Her kommer det derfor et lite tilbakeblikk på en art quilt jeg sydde for et par år siden.
Inspirasjonen fikk jeg fra dette japanske diktet:


Stjernene og det visne løv
av Shigeji Tsuboi

Stjernene snakket med vissent løv
sent i en stille natt.

Vinden suste omkring meg
og fordi jeg var ensom
delte jeg deres ord.

Da falt en stjerne fra himmelen.
Jeg søkte blant løv og kvister,
men fant den aldri igjen.

Morgenen etter våknet jeg
med en sten i mitt hjerte.

Helt siden da har jeg spurt meg selv:
når blir den stjerne igjen?


Du kan lese en mer utfyllende beskrivelse av denne art quilten her.






2 kommentarer:

  1. Utrolig vakker! Nydelige ting du lager. Selv får jeg så vondt i ryggen ved symaskinen. Ville nok gjerne ha sydd litt mer😊 Deilig å slappe av med strikketøyet😀

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg for min del har problemer som gjør at det er begrenset hvor mye jeg kan strikke og er derfor veldig glad for symaskinen :)

      Slett