1. oktober 2018

Hestehov


"Hestehov" av Hans Børli
Fra samlingen "Jeg ville fange en fugl" (1960)




Det er rart hvordan inspirasjonen i disse høstlige dager ser ut til å komme fra ord om varmere årstider. Diktet "Hestehov" er nok ikke av Børlis mest kjente, men fint er det. Mesterlig bruk av noen få ord til å fortelle en hel historie.

Mitt "poppana-eventyr" fortsetter (se forrige innlegg). Jeg har ti spoler av en og samme farge, altså beige. Jeg fikk så klart lyst til å gjøre noe med den saken, fant fram Inktense-blyantene & -fargestiftene mine og fikk på denne måten farget båndene etter at jeg hadde frihåndsquiltet dem fast til bunnen. Malingen på båndene førte til at jeg måtte være litt mer hardhendt for å få børstet opp kantene, men det gikk greit.

Oppå denne bunnen applikerte jeg så gule rundinger, gule hestehover og grønne blader.

Størrelsen på denne art quilten er høyde 40 cm  og bredde 34 cm.


Og flere av mine Hans Børli-art quilter finner du her.



"Hestehov"








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar