10. oktober 2018

☆ Ukens art quilt: "Og det vender, ditt liv!"

☆ Ukens art quilt - et lite tilbakeblikk


Det er ikke alltid så lett å vite hvorfor bildet jeg har sydd ser akkurat slik ut som det gjør. "Og det vender, ditt liv!" er et godt eksempel på nettopp det. Noen ganger har jeg følelsen av at art quilten tar meg med dit den vil. Jeg bare følger etter.
Så... ingen videre forklaringer på dette bildet. Inspirasjonen er fra Gunvor Hofmos dikt "Og det vender" - et håps- og oppmuntringsdikt for tunge dager.
Her finner du blogginnlegget  som jeg skrev for to år siden om denne art quilten.


Og det vender
av Gunvor Hofmo

Og det vender, ditt liv!
Din sorg vender, ja alt
legger seg ned
ved horisontene
og kjenner et nytt øye se
og kjenner et nytt øre
høre
det fjerne blir et barn
som lærer deg å snakke
meg jordens munn!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar