28. desember 2017

Smekker med slips



Det er så fint å ha barnebarn - på mange forskjellige måter!
En av sideeffektene er, at jeg kan lage alt mulig "rart" til dem. Jeg sydde, strikket og heklet masse til mine barn da de var små, men nå har jeg kunnet ta dette til et helt annet nivå. Jeg lager ting til barnebarna bare fordi ...

Ideen til disse smekkene fikk jeg på nettet.
Som mønster brukte jeg en gammel smekke, sydd for rundt tretti år siden av en fjern slektning i USA til min eldste sønn - altså pappaen til mine barnebarn. Smekkene han fikk, viste seg å ha en veldig bra fasong. Lukkingen med en trykknapp var også veldig ok i bruk.
Smekkene ble brukt først av mine fire små, og nå er de faktisk i bruk når barnebarna er på besøk. Litt rufsete i kantene, men fullt brukbare.



Barnebarna, begge gutter, er ikke store karer, 7 mndr. og 2 år +, så smekker har de bruk for en god stund framover.
Det er dårlig med stoffbutikker her jeg bor, så jeg fant ut at det enkleste var å gå til innkjøp av et håndkle. Jammen ble jeg glad, da jeg fant et hvitt kjøkkenhåndkle i vaffelstoff i butikken - det siste de hadde. Det var rikelig med stoff til to smekker i ett håndkle.
Jeg brukte Steam-a-Seam til å feste applikasjonene, før jeg gjorde en siste finish med maskinen. Så var det å sy på kantbånd og til slutt trykknapper.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar