22. august 2017

Du er sett



Noen ganger skal det ikke mer enn én enkelt setning til for å sette i gang en skapende prosess hos meg.
Denne gangen var det en setning fra Det gamle testamentet (1 Mos 16, 13) som ble sittende i tankene mine og som ga inspirasjonen til mitt nyeste bilde.

Du er en gud som ser meg 

Et lite hjerte i midten

Det første jeg gjorde, var å male bunnen til bildet. Til dette brukte jeg Derwent Intense-blyanter, som du kan lese mer om, om du trykker på "Inktense" under etikettene (nederst til høyre).
Nå har jeg endelig fått tak i 100% aloe vera, som mange sverger til som bedre medium enn Liquitex.
Og ganske riktig, med aloe vera får fargene en helt annen glød. I det hele tatt var aloe veraen veldig ok å bruke for å få til en jevn fargeoverflate.

Etter at bunnen var ferdig malt, kunne jeg begynne med arbeidet jeg synes er utrolig spennende. Tidkrevende, ja, men du verden så fint jeg har det når jeg legger stoffbitene på plass.
Som alltid, brukte jeg også i dette bildet "fusing" med Steam-a-seam.


Det krevde altså mange timers forberedelser, før jeg kunne sette meg ved symaskinen.
Og det tar også sin tid, å "trådmale" over et helt bilde. Jeg har et bra lager med Fufu-tråd, tråden jeg trives aller best med når jeg syr bildene mine. Opptellingen etter at jeg var helt ferdig, viste at jeg hadde brukt hele 25 forskjellige fargenyanser i blått-lilla-rødt-oransje-gult til dette bildet.

Bildets størrelse er bredde 40cm og høyde 43 cm.

"Du er en gud som ser meg" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.


Du er en gud som ser meg







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar