6. juli 2017

En rose


Som jeg fortalte i forrige innlegg, har en art quilt-gruppe på Facebook startet med månedlige utfordringer. Forrige månedens utfordring var "gul". Denne måneden har vi flyttet oss over til

  🌹  RØDT 🌹

Rødt er ingen fremmed farge for meg, men likevel ganske så utfordrende. Jeg føler meg mest vel blant blått og grønt... og oransje toner.
Jeg holdt på å gi opp denne utfordringen etter bare et lite forsøk, men fant ut at jeg måtte jo prøve å få til noe. Og da kom jeg på "min rose", som jeg har brukt noen ganger tidligere. Her, her, her og her finner du noen varianter av den.

En rød rose føltes altså overkommelig, og dette ble faktisk fort et veldig morsomt lite bilde å holde på med.
Rosen er sydd oppå et blått stoff med skrift i sølv. Etter at rosen var ferdig, malte jeg blader med sølvfarget akrylmaling på bakgrunnen før jeg frihåndsquiltet over den også. I tillegg har jeg festet en del paljetter rundt rosen.
Det lille bildet er festet på en "kunstnerlerret" som er 15x15cm stor. Denne har jeg malt i burgunderrødt som jeg så har malt sølvfargede prikker på .





2 kommentarer:

  1. Det ble et fint lite bilde! Kjekt med utfordringer :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! Setter stor pris på fb-gruppens månedlige utfordringer. Det var jo så gøy, da jeg likevel fikk til noe med rødt, selv om det først føltes helt umulig :D

      Slett