15. juni 2017

In the town where I was born ♫♪♬♫♪♩



Huset har vært fullt av snekkere i et par uker, og jeg har tilbragt enda flere timer ved symaskinen enn jeg vanligvis pleier.
Derfor ble jeg hoppende glad, da det i "min" Facebook-gruppe for art quiltere, ble lansert en månedlig utfordring med eget tema som deltagerne skal fortolke på sin måte. Ingen konkurranse, men bare for moro skyld.

Temaet for denne måneden er 💥 YELLOW 💥

Slikt liker! Det er veldig morsomt å sette i gang og sy noe jeg sannsynligvis aldri ellers hadde funnet på å sy.
Da jeg leste at temaet var gult, var Beatles-sangen "Yellow Submarine" det første som falt meg inn. Jeg forsatte å tenke videre på hva annet jeg kunne sy, men ubåt-teamet ble for fristende. De art quiltene som har blitt vist fram i gruppen fram til nå, er stort sett bare gule, men jeg lot fantasien ta meg litt lenger enn det 😇
I tillegg er jeg en "gammel" Beatles-fan. Egentlig litt for ung til det, men jeg hadde en storebror som påvirket min musikksmak veldig, og dermed trykket også jeg Beatles til mitt hjerte. Det var en tid da jeg kunne "alle" sangene deres utenat ♪♩♪♩♫♬♫♪♩♪♬ ... men slik er det ikke mer...
Det hadde vært veldig fristende å bruke originaltegningen av ubåten til applikasjonen, men jeg fant ut at jeg fikk tegne en ubåt selv  - for ikke å havne i copyright-bråk.

Bildets bakgrunn er frihåndsquiltet og applikasjonen er plassert oppå dette. Teksten er håndsydd med moulinégarn.
I tillegg har jeg sydd en del glassperler og annen pynt på bildet.

Størrelsen på "Yellow Submarine" er bredde 35,5 cm og høyde 31 cm.

🐠

Yellow Submarine

 🐠


🐠


🐠


🐠


🐠


🐠



🐠 🐠 🐠 🐠 🐠 🐠 



1 kommentar:

  1. Dette ble en fargerik og humoristisk quilt! Det gule popper formelig opp foran det blå! Kanskje noe for en Beatles-fan, eller for et barn med alle disse gladfargene?

    SvarSlett