11. juli 2017

Kjøkkenkunst


Finnes det noe som heter kjøkkenkunst? Nå gjør det i alle fall det. Til ære for mitt nyoppussede kjøkken, har jeg sydd et eget bilde til kjøkkenveggen.
Den eneste planen jeg hadde da jeg satte i gang, var at jeg ville videreføre fargene fra den nye kjøkkengardinen til art quilt-bildet.

Bunnen er "håndmalt". Jeg bruker anførselstegn, for egentlig er dette en stoffbit (den gamle kjøkkengardinen, faktisk) som jeg hadde som underlag for et annet stoff jeg malte. Et slikt stoff  blir ofte kjempefint med farger som flyter over i hverandre. Denne gangen ble jeg spesielt fornøyd med hvordan fargene på underlaget ble - mer fornøyd enn med selve stoffet jeg malte... Sånn kan det gå... 

Ellers er bildet laget etter metoden "fri fantasi". Bladene er utrolig nok fra ett og samme stoff, en batikk i alle regnbuens farger. Det har vært et litt vanskelig stoff å bruke, så jeg har i årenes løp klippet av en bit her og en der. Men nå kunne jeg bruke alle restene uten å blunke. Jo flere farger, jo bedre 🌈

Jeg pleier ikke å ha glass og ramme til mine bilder, men denne gangen tenkte jeg at det kunne være praktisk, siden bildet skal henge på kjøkkenveggen.
Størrelsen på bildet er 43 x 53 cm

"Kjøkkenblomst"






2 kommentarer:

  1. Så flott det ble, og veldig fargerikt! Lurt med glass når du skal ha det på kjøkkenet.
    Jeg har nå endelig bestilt quiltehanskene du har blogget om, er spent :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette var et bilde det var så gøy å lage. Egentlig veldig sjelden at jeg syr noe til meg selv...
      Blir spennende å høre hva du synes om hanskene. Jeg har ikke brukte andre enn de lilla siden jeg fikk dem :) Jeg er nødt til å ha hansker som sitter som støpt når jeg driver med disse bildene mine, og det gjør Grabaroos!

      Slett