5. juni 2017

Soloppgangens vinger


Om jeg skal plukke ut det stedet i Bibelen, som jeg har lest oftest, må det være salme 139 i Salmenes bok. Denne teksten har jeg hatt et nært forhold til i mange år, helt siden den ble lest opp for meg i en ekstremt vanskelig tid.
Og salme 139 er den teksten alt i alt, som oftest har inspirert meg til å sy et art quilt-bilde. Her er det første av dem. Her finner du ett til, og her det tredje.
Og nå har jeg altså latt meg inspirere enda en gang, denne gangen av versene 7-10.
Salme 139 i sin helhel finner du her.

💮

Hvor skulle jeg gå fra din pust,
hvor kunne jeg flykte fra ditt ansikt?

Stiger jeg opp til himmelen, er du der,
legger jeg meg i dødsriket, er du der.

Tar jeg soloppgangens vinger
og slår meg ned der havet ender,

da fører din hånd meg også der,
din høyre hånd holder meg fast.

💮


Det første jeg gjorde, var å tegne / male på hvitt bomullsstoff med Inktens-blyanter.
Du kan lese mer om bruken av dem for eksempel 
her.


    
Neste punkt var mange timers arbeid med å klippe, legge på og feste utallige stoffstrimler på bunnen.

Og endelig, etter dager med forberedelser, kunne jeg sette i gang med frihåndsquiltingen.
Underveis har jeg nok tenkt at jeg ikke har brukt så veldig mange forskjellig trådfarger til å sy dette bildet.
Men likevel har det blitt ni forskjellige + litt gulltråd.

💮


Størrelsen på "Soloppgangens vinger" er bredde 33cm og høyde 49cm.

Soloppgangens vinger










2 kommentarer:

  1. Dette er rene motsetningen til forrige bilde du viste! Her er det håp og lys som dominerer. Fint med speilingen som nesten former et kors.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kunsten gjenspeiler vel alltid hvordan kunstneren har det...?
      Korset la jeg ikke merke til før nå - artig oppdagelse! 😊

      Slett