9. januar 2015

"Ditt lys"


Dette er et bilde som har ligget ferdig en god stund, men som manglet "det lille ekstra".
I dag har den fått sin siste finish. Jeg har nylig blitt kjent med et fantastisk produkt, Transfer Artist Paper (TAP)Her er mulighetene mange og jeg befinner meg så absolutt i startgropen. Men allerede nå synes jeg at dette er veldig spennende... hvordan skal dette ende!?

Det jeg har gjort. er å få litt mer liv til stjernehimmelen ved å lage transparente streker over den. Til dette har jeg altså brukt TAP som jeg har fargelagt med hvit fargestift, klippet i strimler og til slutt overført dem på bildet med strykejern.
Andre teknikker jeg har i bruk her er paper foundation piecing, fusing (beklager alle disse engelske ordene, men det er mye engelsk som brukes i quilteverdenen), frihåndsquilting.

Bildets størrelse er høyde 44 x bredde 30 cm, og har sin inspirasjon i diktet "Ditt lys".
Og det kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Ditt lys
av Bente Bratlund

Når du opnar
ditt lys
over oss
og tenner små
tindrande stjerner
i vår kvardag
løfter vi blikka
våre
undrande
og ser
kvarandre

"Ditt lys"






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar