5. desember 2014

"Når himmelen faller ned"



Jeg har vært veldig opptatt med storproduksjon av diverse julegaver i det siste. Men nå fikk jeg endelig tid og anledning til å sette meg ned og lage ferdig bildet jeg begynte på for litt siden.

Bildet er inspirert av Anne Grete Preus' vakre "Når himmelen faller ned".
"Det snør himmelsk korrekturlakk over feilstavet sommer".
Det er så fantastisk bruk av ord at jeg kan bare drømme om å nå opp til de høyder med mitt bilde.
Jeg har et fint minne om denne sangen... For noen år siden var jeg på konsert med Anne Grete Preus. Da vi gikk inn, begynte det å snø. Denne sangen ble framført - og da vi gikk ut igjen, kunne vi med egne øyne se at

"I dag inntas jorden av en himmelsk hær,
uten våpen tvinges hele byen i kne.
Alt går litt langsommere her på jorden
når hele himmelen faller ned."




Bildet er satt sammen av 12 biter som jeg har sydd med teknikken paper foundation piecing.
Det er en stund siden jeg sist brukte denne måten å sy på og hadde helt glemt hvor artig det er.
Ellers er hele bakgrunnen frihåndsquiltet - det samme gjelder for snøkrystallene.

Bildets størrelse er bredde 30,5  x høyde 52,5 cm.
Og det kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.


"Når himmelen faller ned"








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar