26. desember 2014

Votter


Iinas symaskinpoesi presenterer:
Julegaveavsløring II

Ja visst kan jeg strikke! Men det siste året har det blitt lite av strikking pga. en irriterende betennelse i høyre albue - forårsaket uten tvil av for mye håndarbeid i en periode da jeg strikket masse votter og holdt samtidig på med "Subversive Cross Stitch"-bilder.

I min familie er vi svært så internasjonale ... eller rettere sagt intereuropeiske.
Det nyeste tilskuddet kommer fra Nederland og er samboeren til en av mine sønner. De har vært her til jul og til vinter og "deilige" -20 grader.
Jeg fant tidlig i høst ut at jeg ville prøve å strikke votter til hennes frosne fingre - etter prinsippet "ingen skam å snu" - dvs. om strikkingen skulle vise seg å bli en umulighet, hadde jeg fortsatt tid til å finne på noe annet ;D

Men votter ble det!
Nærmere bestemt "Vildes votter" fra Lillill Thuves "Votteboken 2".





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar