16. januar 2022

Aurora 🦋


Aurora
av Hans Børli

Jeg ville skape ord med vinger.

Lyse, klare vinger

kantet med rødt, som hos

Aurorasommerfuglen.

 

Og ordene skulle sette seg på hjertet ditt.
Vippe sakte med vingene av morgenrøde.


Som så mange ganger før, ble jeg også denne gangen inspirert av Hans Børlis ord.

Jeg har gått med denne ideen om et nærbilde av sommerfuglvinger ganske lenge og et gjensyn med Børlis dikt "Aurora" var det jeg trengte for å komme i gang. 

Anthocharis cardamines er en sommerfuglart som hovedsakelig finnes i Europa og østover i Asia.
På mange språk kalles denne sommerfuglen Aurora, som på latin betyr soloppgang.

Jeg har laget et nærbilde av vingene til en Aurora hann med sine oransje forvinger og én bakvinge som har et mosegrønt kamuflasjemønster.

Vingene er frihåndsquiltet / frihåndsapplikert.
De kulørte områdene er tegnet/malt med Inktense-blyanter
De hvite områdene er dekket med et naturhvitt blondestoff før quilting og applikering.

Det er en del håndbroderi på vingene, både helt enkle "tråklesting" og mange franske knuter.

Størrelsen på "Aurora" er 44x44cm.
"Aurora" er til salgs og kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.


Aurora





 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar