3. februar 2022

Only light can drive out darkness


 

Inspirasjonen til denne art quilten kommer fra disse ordene til Martin Luther King, Jr.:

"Darkness cannot drive out darkness, only light can do that. Hate cannot drive out hate, only love can do that."

Avstanden fra Martin Luther King, Jr. til nordlyset kan kanskje virke vel lang.
Men jeg elsker å bruke kunsten min til å undersøke både tekstiler og tekster i forhold til lyset/mørket. Mens jeg tenkte på hvordan jeg skulle lage dette bildet, skjønte jeg plutselig at også nordlyset er "et lys i mørket".

Som noen kanskje husker, "gjemmer" jeg ofte et hjerte inni bildene min. Denne gangen finner du mitt signaturhjerte i nedre venstre hjørne.

Teknikker: frihåndsquilting, tekstilmaling.

Størrelse:
Høyde 46 cm
Bredde 66 cm

"Only light can drive out darkness" er til salgs og kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.


Only light can drive out darkness




 


 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar