5. april 2021

Snøløkt - inspirert av Hans Børli

 

Hans Børli er en av de lyrikerne som oftest treffer meg med sine ord.
"Snøløkt" er nok ikke blant hans mest kjente og ble faktisk gitt ut først etter hans død i samlingen "Siste dikt" (1991).


            Snøløkt            
            av Hans Børli

            Jeg trenger ingen refleks. Du ser meg   
            på veiene i mørket. Hjertet mitt
            lyser dimt rødt
            på innsiden av ribbeina. Jeg er som
            ei vandrende snøløkt
            med stearinlys inni.

           

Art quilten "Snøløkt" har en bunn som jeg har satt sammen av flere stoffbiter, først og fremst i lillatoner. Oppå denne bunnen har jeg plassert alle de små bitene som danner mønsteret. 
Jeg har frihåndsquiltet over hele art quilten.

Rundt hjertet og inni det gule feltet har jeg håndbrodert franske knuter i  rødt som så går over i gult.
Ytterst, rundt det gule feltet, har jeg sydd en del glassperler i "gull".

Målene til denne art quilten er

høyde 53 cm

bredde 45 cm

"Snøløkt" er til salgs og kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Jeg har sydd mange art quilter til Børlis dikt. Du finner dem alle ved å klikke på navnet hans i menyen til høyre.


Snøløkt





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar