5. oktober 2020

Lengselen - inspirert av Hans Børli

 



Igjen er det ett av Hans Børlis dikt som har fått meg til å sy.
Diktet "Lengselen" står i diktsamlingen "Landskap" (1981).
(Trykker du på Hans Børlis navn i menyen til høyre, finner du alle art quiltene jeg har sydd til hans dikt - hvilket per nå er ni, hvis jeg har telt riktig.)


Bunnen til denne art quilten er bygget opp av lapper og bånd av bomull, thaisilke, silke, sateng, fløyel.
Mange av lappene er sydd som "wonky log cabin".
Jeg har frihåndsquiltet over hele bunnen med én blåfarge.

Oppå denne bunnen har jeg laget felter i gull, håndbrodert med gulltråd.
De store feltene er i tillegg dekket med hundrevis av små glassperler. Alle disse har jeg festet godt til bunnen med nål og tråd.

Størrelse:
høyde 51 cm
bredde 42 cm

"Lengselen" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Lengselen


 




2 kommentarer: