9. desember 2019

Sovemasker



🤶

Jeg tenkte å bidra med en aldri så liten rask-å-lage-julegave-idé.
Å sy en sovemaske er et overkommelig prosjekt. Et par stoffbiter, litt vatt, strikk eller bånd. Det er stort sett det du trenger.
Og mens du lager en (forhåpentligvis) nyttig gave til en venn, får du samtidig selv en hyggelig stund ved symaskinen.
Hva er vel bedre enn det?

🤶



🐼

 Pandamasken sydde jeg for et par år siden til datteren min. Jeg så denne idéen et eller annet sted på nettet og gjorde min egen versjon av den.
Siden jeg aldri før hadde sydd en slik maske, kom jeg ikke til å tenke på poenget med lystetthet. Ganske dumt av meg. rett og slett. Men sånn er det med den saken. Denne masken slipper altså dessverre igjennom en del lys. Men det er jo tanken som teller, ikke sant?
Tipset mitt er altså å bruke tykt nok stoff, evt. noe i midten som gjør masken mer lystett.

🐼



 

💤

Denne masken sydde jeg i går. Satser på at gavemottakeren a) ikke forstår at det er hun som skal få masken eller  b) at hun ikke leser bloggen min akkurat nå.
Idéen med applikerte øyevipper fant jeg også et eller annet sted på nettet... Men hvor, det husker jeg jo ikke.

Mønsteret til denne masken er gratis på Stoff&Stils nettsider. Her finner du det.

💤





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar