29. mai 2019

Nåden pustar




Den nye oversettelsen av Bibelen kom ut i 2011. Noen år senere ble samlingen "Bibeldikt" gitt ut, med dikt skrevet av 88 norske forfattere. Her kan du lese mer "Bibeldikt".

"Nåden pustar" er skrevet av Ingrid Storholmen og blant de dikt i samlingen som har gjort mest inntrykk på meg. Utgangspunktet for dette diktet er Johannes 21, 1-14, som du finner her.
"Nåden pustar" har på en måte ligget på vent, jeg har hele tiden visst at en dag  vil tiden være inne for å ta fram diktet og ikke minst: for å sy en art quilt.



Nåden pustar
av Ingrid Storholmen

Herre, fyll det tomme garnet med fisk
La steinane bli brød
La engelen syne seg
La tvilen kverve

Når Gud er
legg eg meg i handflata hans
og kjenner nåden pustar
roleg
i min pust


Art quilten "Nåden pustar" har en bunn som er sydd av biter i grått/lyseblått/hvitt.
Oppå denne bunnen har jeg frihåndsapplikert og frihåndsquiltet.
Bildet av engelen er overført på stoffet med Transfer Artist Paper (klikk på ordet under "Etiketter" til høyre for å finne ut mer om det).
Det er sydd mange små hvite, lyseblå og fargeløse glassperler på bildet. Disse er kanskje ikke så lette å få øye på på bildene jeg har tatt, men de gir en veldig fin effekt.

Størrelsen på "Nåden pustar" er bredde 46 cm og høyde 37 cm.

"Nåden pustar" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.




 

  

 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar